Surat Layang Untuk Abang

abang...
ayang tahu abang xlah seromantis mana...
tapi abang sangat2 cute dihati ayang, senyuman abang boleh mencairkan apa saja kemarahan yang melanda... abang selalu ambil berat tentang ayang... ayang dah makan ke? ayang ada lagi duit ke? ayang larat ke? ayang penat ke? ayang byk keje ke? macam2 soalan abang dalam satu hari pada ayang... ayang ni aje kadang2 suka membentak-bentak...kadang-kadang malas nk layan soalan abang... huhuhu...dan kadang-kadang saja je ayang susahkan abang lagi... bajet nak manja lebih... huhuhuhu...

abang...
ayang selalu harap-harap satu hari nanti abang akan hantar bunga pada ayang... abang akan plan satu dinner khas untuk ayang... tapi abang x reti sume tu... yang abang tahu brutal... main redah je... main hentam aje... bedal ajelah... aduhaiii itulah ayat2 yang selalu abang keluarkan... Dan adalah mimpi ajelah kalau nak tengok abang menjadi sebegitu romantis...

abang...
sedar tak sedar 2 tahun dah kita bergelar suami isteri kan?
walau abang tak romantis...walau abang brutal... tapi abang adalah suami yang paling penyayang... bertanggungjawab...sedia melayan karenah ayang yg mengada2...

kalau ayang penat bila balik kerja...abang tak banyak cakap terus ambil periuk nasi untuk dimasak... kalau ayang kadang-kadang terlalu sibuk abang tolong kutip kain2 yang kotor dimasukkan ke dalam washing machine... bila dah kering...abang angkat dan lipatkan..lalu abang susun kemas2x dalam almari.... lepas tu mula la ayang menjerit pagi2x... cari tudung tak jumpa... sebab abang je yang arif selok belok dalam almari kita tu...

abang...
masa cuti kadang2 bawa ayang ni jalan-jalan...dan kadang-kadang abang tolong ayang kemas rumah... sapu sampah... kemas dapur...mengelap habuk... kita buat sama-sama... sebab abang tak boleh duduk diam kalau tengok ayang buat kerja sorang-sorang...
Sebab tu ayang selalu belanja abang makan... abang suka makan masakan ayang kan?
kalau ayang masak tentu 2-3 pinggan abang menambah... ayang pun suka kalau abang makan banyak.... tapi ayang pun suka masakan abang... abang pun pandai masak kan? tapi ayang tak suka abang selalu masakkan untuk ayang... maafkan ayang haritu sebab meninggi suara...itu pun disebabkan ayang marah abang sebab abang nak masak lauk... ayang bukan apa... kan ke semalam hari tu abang dah masak...berapa kali abang nak masak? cukuplah sekali sekala dan bukan hari2x... tapi abang degil... nak jugak masak... bila ayang menjerit marah baru abang berhenti pegang periuk.. lepas tu merajuk sambil makan betik... comel la abang ni... maaf ye bang... ayang tak nak selalu susahkan abang.. ayang tahu tanggungjawab ayang bang... ayang hargai abang selalu tolong ayang...


abang...
ayang tahu ayang ni kadang-kadang nakal... ayang suka cubit abang... bukan apa... sebab ayang geram... abang comel kalau masa marah... kadang-kadang lebam-lebam ayang cubit abang... lepas tu abang pun merajuk... ayang suka bang... bahagia sangat ayang rasa....tapi kesian abang...sakit-sakit badan tahan sakit...maafkan ayang ye...

abang...
ayang ni degil... degil sangat-sangat... abang cakap satu... ayang jawab dua... abang cakap dua...ayang pulak jawab sepuluh... hehehehehe... ampun ya bang... ampun.... ayang tahu ayang ni kadang-kadang suka minta yang bukan-bukan... nak itulah..nak inilah... tapi selalu yang ayang minta tu cuma masa abang gaji sahaja... kalau tengah2x bulan tu ayang tak akan minta pun... ayang pun faham keadaan abang...

abang...
selama kita kahwin kan... ayang terbiasa sentiasa dengan abang... kemana saja kita berdua... kalau abang nak ke kedai pun abang akan tanya samada ayang nak ikut atau tak? hehehehe... melekat saja kan bang kan? kadang-kadang ayang bukan nak ikut sangat pun tapi bila ayang duduk dirumah, ayang selalu cemas... abang kat mana? dah sampai ke? kenapa lambat balik? selalu ayang nangis kalau abang lambat balik...takut sangat apa2x terjadi..sebab tu ayang selalu ikut abang pergi kemana-mana... biar ayang tunggu berjam2x..asal ayang tahu abang di dalam keadaan apa...

abang...
mak ayang cakap abang menantu kesayangan dia... suka la tu... dengan adik2 ayang pun abang baik kan... x merungut pun bela adik2 ayang... nak meninggi suara pun tak pernah. Abang tahu tak...kalau kita balik kampung, mak ayang seronok sangat... sebab mak kata... tiap kali abang balik mesti kebun mak bersih... abang rajin mengemas belakang rumah mak yang semak samun tu.... tolong mak cop kelapa sawit... menabur baja... abang buat kerja tak berhenti2x... lepas tu bila dah malam abang lah orang paling awal tidur...kesian abang...penat ye... terima kasih abang tolong adik2 dan mak ayang...

abang...
ayang takut kehilangan abang... kalau boleh dalam mimpi pun ayang tak sanggup.... sebab semuanya dah abang tawan termasuk hati ayang... makin lama makin kuat cinta ayang pada abang... maafkan ayang kalau ayang menyakitkan hati abang... cinta ayang tak akan berubah dari dulu sampai bila2x...malahan ia bertambah...

abang...
abang adalah satu bagi ayang... tiada 2 atau 3...

Happy anniversary ke-2 buat kita abang... i love u

isterimu,
Nor Rulhuda Wahid
15 November 2010




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jumlah Kalori Dalam Makanan

Langkawi Honeymoon

Make-up KERETA