1st Love Story

Morning Tuesday!

ERm... entah kenapa hari ni aku teringat seseorang... ops tu dia kekeasih lama.... ops2x... bukan beerti aku x bahagia dengan suami ku sekarang... syukur aku dikurniakan suami yg baik, penyanyang, romantik dan menjaga aku dengan sebaik-baiknya...
Terima kasih Allah...

Korang pernah alamai 1st love x? hehehe... sure penah kan? then ada yg sampai ke jinjang pelamin then ade yg terhenti ditengah jalan... aku pun pernah mengalaminya... cinta di zaman sekolah... ceeewaaah meh aku citer sikit... :)

walaupun aku ni xla secantik mana pun... tpi tetap ada st love story ok! hikhikhikhik dalam byk2 tu aku xboleh lupa pada satu nama... Shahrul Azwan... nama tu penuh makna untuk aku dan pada kenangan2 dulu... dialah 1st love aku mase tu... mase tgh gatal... umur aku masa tu if x silap tingkatan 3. then Shah(nama singkatan) mase tu dah baru habis form 5. Dia ni berasal dari Bandar Baru Kedah. Pada mulanya aku dengan Shah ni bukannya pasangan couple.

Just sebagai abang dan adik angkat. Almaklumlah...jauh pulak tu... Aku kan di perak... ^_^ Jadi berlangsungla aku dan dia sebagai abang dan adik angkat... Dia ni sangat prihatin pada aku... setiap malam bergayut bagai. Pendek kata dia sanggup matilah untuk aku...hahaha (ganas betul ayat ni) Then sampailah satu malam tu... Mase tu aku form 5... ha...lame tu kitorg jadi abg dan adik angkat... hikhikhik... Shah Call aku cam biasa... then tetibe dia say : Huda jadi gf abang ye? (ayat x boleh blah!) masa tu mengeletar kaki sume ada... terkejut macam nak pengsan! Yg aku pulak masa tu fikir dah sayang kat dia kan? so fikir punya fikir then bagitahu kat dia aku perlu masa 2-3 hari... Nasib dia memahami... so bagi lah aku masa.... ^_^ hehehe yg tahu cerita aku dan Shah ni cuma kawan2 baik aku je mase tu... iaitu Ella dan Aton... dorg ni sgt2 best friend aku sampai la skrg... syg Ella dan Aton! ^_^ Then seperti yg dijanjikan... 2 hari selepas tu...selepas fikir masak2 aku pun terima la Shah ni sebagai bf ku...hikhikhik (dlm pada masa yg sama aku minat gak kt org lain) hahahahaha...dayus betul! :) tapi masa tu hanya Shah dihati aku... Sampailah aku masuk ke Koleh utk sambung belajar. Tapi x lama... masuk sem pertama... aku dah mula lupa dengan dia... maklumlah dengan dunia kolej yg lebih best dari Shah masa tu... kawan2, kuliah sume buat aku lupa pada dia... Then nak2 pulak masa tu aku rasa Shah ni terlalu mengongkong aku. Then 24 jam asyik bagi aku nasihat je... pening nak dengar.

Satu lagi masalah dia ni.... apa je yg aku buat sume betul...then kalau aku buat salah sebesar mana pun dia tetap akan maafkan aku. hurm... maybe lama2 aku jadi bosan... sebabnya... macam xde respon. Aku jenis suka org yg membangkang aku... aku cakap ni...aku nak org tu cakap tu... kan lebih best... ni x... Maybe dia betul2 sayangkan aku... Then lepas tu aku mula rasa... better aku putuskan je hubungan tu... Then aku pun call dia... minta putus... satu yg aku xleh lupa... dia menangis... OMG! masa tu kacau bilau jadiknye... mane penah aku hadapi situasi macam tu. mula la dalam hati ni... rasa serba salah sangat lukakan hati dia... banyak kali dia tanya apa salah dia? aku blur2 nk jawab... aku terangkan apa yg aku rasa... nk tahu apa dia jawab??? dia suruh gak aku cuba cintai dia....Then dia cakap...dia x mampu nak hidup tanpa aku... OMG! sekali lagi aku bagai nak melompat. hurm... mengenangkan hati yg x mampu nk terus lukakan hati dia...

So aku pun amik la masa dulu untuk putuskan cinta tu... urm... walaupun masa tu aku dah ada bf lain (asruzi Affendi) ... (oh2..jahatnye aku masa tu..) tapi masa tu aku selalu elakkan diri dari dia... If dia call aku jawab bagai nak dan xnak je... then setiap kali dia tanya why aku macam tu? aku jawab xde pape...ok je.. then dia mula lah buat suara sedih2... kecewa dengan sikap aku maybe... glurp... aku ni satu je...cepat kesian... hurm... entahlah...mase tu pening sgt2! masuk sem kedua aku tekad...aku mesti ckp Shah sampai faham... aku nk putus! uwaaaaaaaa... payah betul mase tu... hati dah syg pada bf baru... (oh naughty2x!) Ingat lagi... masa tu aku pun jumpa la dengan Shah ditempat yg dijanjikan... nak tau x kat mane? jeng3x... Taman Tasik Taiping...
Taman tasik ni terlalu banyak menyimpan kenangan aku dengan Shah.. dari mula beradik abg angkat bagai, bercinta sampai lah aku nk putuskan hubungan. masa nk putuskan hubungan tu... Mak aku pun tahu jugak...aku siap cakap... yg aku nk jumpa Shah arini kat Taiping then nak putus then ni adalah kali terakhir aku jumpa dia... nasib mak aku sporting dan faham. Mana taknye..mak aku tahu yg Shah tu separuh mati nak kan aku.... Sampai mak aku cakap... Agak2nya la kan... Shah tu mesti sanggup nak seberang laut untuk hang.. (tu dia....... xmo2x) mana taknya...Shah tu sampai sanggup calling2 sepupu aku si eda tu... tanya pasal aku...then boleh pulak duk calling makcik aku suh tanyakan pasal aku...then bila leh masuk meminang... OMG! meminang??!! uwaaaa... aku belum nk kawin lagi la masa tu...bru umoq 19 oi.... then akhirnya tau x apa aku buat utk putuskan hubungan tu... jawapan aku...
''aku nak orang yg berpendidikan tinggi dan punyai kerja kerajaan yg tetap!!!''
oh... masa ni kalau aku teringat jahatnya aku buat dia macam tu... finish! sampai situ je hubungan aku dan dia... Taman Tasik Taiping tu la menjadi saksi berakhirnya hubungan aku dan Shah... Then Shah maybe terlampau sedih... kali terakhir dia mesej aku dan tertulis perkataan yg aku ingat sampai sekarang... ''Abang akan usaha apa yg termampu utk kabulkan apa yg huda nak''.

So...lepas je habis sem... masa tu aku bercinta dengan org lain... masuk ke alam kerja... satu je yg aku ingat sampai sekrang... dalam tempoh tu aku x jumpa langsung lelaki sebaik Shah yg hadir dlm hidup aku... kalau yg ada pun jenis suma kaki2 pempuan... sume xleh diharap.. damn! so dalam aku menanggung kesedihan dan duka lara itu...hampir 2-3 tahun...tiba2 aku dapat satu panggilan... suara macam aku pernah dengar... masa tu aku mengajar sementara di SAR di kampung... OMG! Shah! betul itu dia! So...maybe terasa lama x jumpa... lama la kami berbual panjang... then yg paling aku x sangka... Shah masih tunggu aku... hurm... respon aku masa tu sgt2 terkejut. Then dia cakap... dia x benarkan sape2x pun ada dlm hati dia melainkan aku. Oh...terharunya masa tu... aku masih mengelak... then Shah nak jumpa aku..Masa tu... aku ingat lagi.... Shah mengamuk+marah+kecewa... dalam tempoh 2-3 tahun tu...dia sambung belajar... dan masa tu dia dah berjaya menjawat jawatan di sektor kerajaan. Then dia cakap... apa yg dia buat semua utk aku...! tapi aku masih lagi tolak dia... xtahu kenapa... aku xboleh tipu perasaan aku... aku x boleh terima dia... masa tu aku rasa...dia terlalu baik utk aku. Betapa betul dia sayangkan aku... then dia sanggup buat apa sahaja untuk menakluki hati aku... cewaaaah... sedih pulak rasa ni... urm...

Sampai satu tahap punyelah aku ni dah leh nak fikir cemane nk tolak si Shah ni... aku bagitahu dia... yg aku dah nikah+kahwin... OMG! jahatnya aku masa tu... sekali lagi Shah marah+kecewa. Tapi Shah x percaya sekeras2nya selagi tak tengok surat nikah aku... masa tu xdpt aku bayangkan dan boleh nampak dia betul2 sygkan aku... tapi apa yg aku harap masa tu dia boleh terima kenyataan... aku bukan untuk dia... aku dah cuba cara baik untuk dia jangan terus menunggu aku... memang Shah ni jenis degil... dia cuba call mak aku...nak tanya samaada betul atau x aku dah kahwin. nasib aku sempat bagitahu mak suh tipu Shah utk cakap aku dah kahwin. Mak aku masa tu geleng kepala... mak aku macam dah lembut hati pulak kat mamat tu. mana taknya bila dia tengok mamat tu bersungguh2 nak kan kat anak pempuan dia ni... tapi aku mengeras xmau! stop! then bila si Shah ni dah faham yg aku dah kahwin... so dia pun membawa la hati dia yg lara. perasaan aku masa tu sgt serba salah... tapi aku fikir xkan aku nk paksa diri aku terima dia... dari lagi teruk nanti..better jauhkan diri... lepas tu Shah pun menghilangkan diri... org ckp... kecewa akibat kekasihnya sudah kahwin...(huhuhuuu) ^_^
erm nak dijadikan cerita... lepas hampir setahun pastu aku x pernah dengar cerita pasal Shah lagi...dan aku pun ditemukan Tuhan dengan suamiku.... masa aku dengan suamiku bertunang... sekali lagi Shah muncul... kali ni dia call aku dengan suara yg terlampau sedih... dia tahu aku tipu dia... then yg paling dia sesalkan... lepas aku bagitahu dia yg aku dah kahwin dulu dia terus minta family carikan seorg isteri then mereka pun kahwin pastu. dan masa dia call aku tu wife dia tengah sarat mengandung... urm... aku minta maaf byk2 pada dia... kalau aku x tipu dia masa tu maybe dia akan tunggu aku... tunggu dan tunggu... aku xnak dia bagi harapan walau sedikit pun... Paling sedih... dia kata.. wife dia ada iras2 aku... sedih masa tu... tapi nak wat cemana... aku terpaksa... xmau terus sakitkan hati sesiapa.... Aku pesan pada dia...sayang wife dan family dia... aku doakan yg terbaik utk dia... :) dan aku sempat minta maaf sebab terpaksa lukakan hati dia dulu... Shah pun xtahu aku bertunang masa tu. Sengaja aku x nk bagitahu... takut lebih menyakitkan hati dia...

Sehari lepas tu... wife dia call aku... maybe curiga agaknya dengan no yg Shah lupa nak padam dlm hp... Aku gabra la jugak masa tu... then aku terpaksa tipu wife dia... yg aku ni hanya kawan Shah dan semalam call tu sebab aku nk invite Shah and wife datang ke wedding aku... So sekurang2nya hati wife dia xlah susah hati kan... tipu bersebab takpe...aku fikir wife dia pun pregnant... xkan aku nk cakap..aku ni ex- gf Shah kot? gile...! hihihihi... so Lepas tu aku pun tukar no phone... sebab tu kawan2 aku suka marah aku coz aku suka tukar2 no phone... hikhikhikhik... dan Tu la kali terkahir aku berhubung dengan shah.. kalau x silap tahun ujung tahun 2007 masa tu... Finish!

Erm tu la story 1st love aku dulu2x... apepun kenangan tinggal kenangan. aku sekarang happy dan bahagia dengan suami tercinta. Doa aku agar Shah dan wife pun begitu juga... ^_^ rasanya aku xmahu dah jumpa lelaki bernama Shahrul Azwan lagi ni...biar dia dengan hidup dia dan aku dengan hidup aku... haa.... apa macam? boleh wat story novel x kisah ni? hehehehe... apa pun pengalaman mengajar erti kedewasaan.... peach! ^_^

Photobucket

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jumlah Kalori Dalam Makanan

Aku Bangga Menjadi Anak Malaysia

Langkawi Honeymoon