Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2011

Israk Mikraj

Imej
Apakah yang anda tahu tentang Israk Mikraj? Bilakah Israk Mikraj berlaku? Apakah hikmah-hikmah pengajaran disebalik peristiwa yang sangat penting ini? Kalau anda ditanya dengan soalan-soalan diatas tu, mampukah anda menjawab @ menerangkannya dengan baik? Atau anda langsung tidak tahu apa itu Israk Mikraj?
Saya yakin, masih ramai lagi diantara kita yang masih kurang memahami peristiwa ini dengan baik. Malah mungkin ada yang hanya pernah dengar saja tentang Israk Mikraj. Sedangkan isi-isi penting atau perkara-perkara penting yang ada dalam peristiwa ini langsung dia tak tahu. Jadi, dalam artikel kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang rentetan peristiwa Israk Mikraj ini. Baca, fahami dan selami lah peristiwa ini dengan penuh penghayatan. InsyaAllah kita pasti akan dapat manfaatnya.
Rentetan Peristiwa ISRAK MIKRAJSempena bulan Rejab yang banyak keberkatannya ini, ruangan Sudut Agama menyorot peristiwa Israk dan Mikraj yang berlaku pada 27 Rejab, setahun sebelum Hijrah. Pener…

thanks Herbalife!

Imej
Salam... Alhamdulillah, hari ini masih lagi dipinjamkan oleh Allah nafas dan nyawaku... TQ Allah...
Inilah hidup, bermacam2 rintangan dan dugaan... rasanya setiap manusia punya masalah kan? tiada masalah bukan hidup namanya...macam tu juga dengan aku.. tambah2 bila menceburkan diri dlm HERBALIFE...
Jatuh bangun tu adat dalam membina kejayaan...Adakalanya bingit juga telinga bila macam2 yg kedengaran di telinga dari suara2 sumbang... Nasib aku punya suami yg sangat2 memahami dan sentiasa memberi sokongan saat aku rasa gagal... Aku dan suami sama2 mengejar mimpi dan impian kami... Ya Allah, terima kasih sekali lgi ciptkan dia utk ku...

Apa yg aku ceritakan ni bukan bermaksud bongkak atau takbur, tapi nak sedarkan mereka2 yg masih memandang rendah padaku dan suami... byk betul cakap2 dibelakang bila aku dan suami memulakan pernigaan HERBALIFE...xpe.. aku dan suami think +! negatif tu nk buang jauh2x...  walau x banyak untung yg aku dpt dari jualan tapi cukuplah sekadar menambah2x... namu…

5 Atlet Malaysia Duta baru HERBALIFE

Imej
Alhamdulillah.... Hari ini 23 June 2011 dengan dengan Rasminya 5 Atlet Malaysia bergelar DUTA HERBALIFE! cayalah! sangat2 bangga... ^_^ Herbalife bukan produk untuk menguruskan badan semata-mata tetapi lebih kepada peningkatan kesihatan dan tenaga.
Antara atlet-atlet yang terpilih adalah :

Nama Penuh: Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak Sukan: Bola Serak Posisi Pemain: Pemain Penyerang Pasukan: Malaysia Bawah-23 Negeri Sembilan FA Pencapaian: • Piala Malaysia 2009 – Johan • Piala Suzuki 2010 - Johan


Nama Penuh: Mohd Azizulhasni B. Awang Sukan: Lumba Basikal Pencapaian: • Pembawa bendera Pasukan Malaysia di dalam Sukan Olimpik Beijing • Memenangi pingat emas di Keirin dan lari pecut 200m di Kejohanan Asia pada April 2010.


Nama Penuh: Khoo Cai Lin Sukan: Renang Pencapaian: • Pemegang rekod negara semasa bagi 200 m gaya kupu-kupu, 200 m gaya bebas, 400 m gaya bebas dan 800 m gaya bebas dengan masa 2:14.30, 2:03.55, 4:10.75 dan 8:45.36 masing-masing.



Nama Penuh: Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak Sukan: Bola sepak Posisi …