Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2011
Imej
Salam Ramadhan yg ke 16... sekejap je kan...pejam celik...pejam celik...
Ha.. kat sini saya nk selitkan sikit tentang satu hobi yg sangat2x sama dengan encik suami... hihihi iaitu BERJALAN-JALAN... huhuhu yep! saya dgn huby memangla gila berjalan sana sini...

Tengok saja aktivit kami semalam ye...
5.00 = gerak dari office terus ke Cheras Selatan utk berbuka
8.00 = Lepas solat maghrib gerak ke Parkson Kajang
10.30 = Gerak terus ke uptown bangi
12.30 = baru sampai rumah then terngaga la kedua-duanya sekali kepenatan... hihihi...



walaupun bukan bulan puasa.. tapi memangla aktiviti kami berdua sentiasa full, sampaikan jiran2 pun naik pening bila tengok pintu grill kami tu sentiasa la berkunci... ^_^ 
Dalam seminggu tu, adalah 1-2 hari  je bila balik kerja direct terus ke rumah... itu pun x comfirm lagi betul ke x boleh terus duduk dirumah sampai la malam... kdg2... balik je direct ke rumah... lepas magrib dah siap2 nak keluar balik...huhuhu... memangla kami berdua ni kaki jalan... :)

Tamba…

Restoran G!

Imej
Salam Ramadhan yg ke 15... 


hai la...entry kali ni sedikit kasar rasanya... ok cerita sikit permulaan bulan puasa ni... sepanjang bulan ramadhan ni memangla x pernah masak lagi...hihihihi..huby ckp... bagi saya cuti :) then merata -rata la kitorg berbuka... ke sogo pernah, ke putrajaya pernah, ke mana-mana la asalkan x masak dirumah... habis kuat pun takat beli di bazar je bawak balik... tpi huby lebih suka makan di kedai je bulan puasa ni..bukan apa, cuba kalau kita pergi bazar ramadhan, iman x kuat memang la macam-macam nak beli. pernah sekali pergi bazar ramadhan sampai rm30 belanja.. betul2 membazir. berbanding makan dikedai, order utk 2 org, minum x kan sampai pun rm20...hbis kuat pun rm18 je setakat ini...

Ok berbalik pada cerita kitorg yg suka berbuka diluar ni... nk cerita sikit tentang satu kisah pada sabtu lepas... 13hb 8 2011... selalunya kitorg makan ditempat lain.. dah lama nk berbuka puasa di satu restoran ni (depan econsave bangi) nama memang saya terpaksa rahsiakan dul…

Al-fatihah untuk mereka2 yg aku sayangi...

Imej
Alhamdulillah, hari ni merupakan hari ke-4 umat islam berpuasa...
Hari ni tiba2 terasa sayu... x semeriah waktu berpuasa hari2 yg sebelumnya, teringat pada insan2 yg dah pun meninggalkan kami. Teringat pada kenangan arwah abah, abah meninggal pada tahun 1997, ingat lagi masa kecil, arwah abah selalu bawa aku naik basikal untuk mencari juadah berbuka puasa. Kalau time berbuka, arwah abah suka penuhkan meja dengan makanan. Arwah abah nak kami seronok setiap kali berbuka puasa. Walaupun ada kereta, tetapi arwah abah lebih suka berkayuh basikal menuju ke pekan parit. Kenangan arwah abah tak kan luput dari ingatan. 
Lepas arwah abah meninggal, kami berbuka puasa hanya dengan ala kadar. Mak la yg membesarkan kami. Mak buat keputusan untuk kami semua berpindah ke kg banjar. Dan lepas tu kami semua pun mulakan hidup di tempat baru. Mulanya terasa janggal, sebab tinggal di kampung. Maklumlah tempat lama, kami tinggal betul2 di tengah pekan. Alhamdulillah, lama kelamaan kg banjar menjadi the best…