15 Disember 2013

Now Im Partime Student

Salam semua.. lamanya saya tak update beeeloog... hari2 busy... sampai xde masa nak jalan2 dah.. ni curi waktu time keje jap... even nak pegi kedai depan rumah tu pun dah rasa jauhnye... Busy bila menjadi seorang isteri, seorang pekerja dan yang baru bila bergelar seorang student! Alhamdulillah, impian saya nak continue study dah pun Allah kabulkan...  tpi partime study je.. Saya sambung diploma in architecture je pun kat politeknik port dickson. Last year cun-cun setahun sy terpaksa tolak offer fulltime dulu... Dulu fikir kalau fulltime berat sikit.. tapi Alhamdulillah kali ni rezeki saya dpt partime dlm kos (architecture) yg same... Tau pun hari tu last minutes... selang sehari je sebelum pergi lapor diri. Semua jadi huru hara untuk sehari nak settle semua benda/lampiran2 yg mereka nak... Mula2 dpt surat offer tu cuak jugak bila ditulis tempoh pengajian 2-4 tahun.. tpi bila dah lapor diri... baru lah diterangkan.. untuk lepasan Kolej Komuniti yg ada sijil berkaitan, terus lompat sem 3.. jadi pengajian lebih kurang 2 - 2 1/2 tahun je. Masa nak daftar hari tu banyak gak rintangan. Dengan bos yang jenis tak berapa nak faham pentingnye ilmu... yelah..saya kan bekerja sabtu halfday.. dorang ni susah nk lepaskan saya utk hari sabtu. Lastly saya terpaksa cadangkan yang setiap hari isnin-jumaat saya akan top-up balik 1 jam = 5 jam seminggu utk cover hari sabtu saya. huhuhu.. zalim tak dorang? xpe.. saya fikir, saya nak ilmu tu... saya dah pun ditawarakan.. kalau dulu saya tolak, sekarang ikut mana pun saya akan accept tawaran tu. Bukan mudah nak dapat tawaran macam tu... sampaikan saya dah pun bersiap sedia, if bos x lepaskan juga utk hari sabtu, saya akan standby surat resign notis sebulan... ~good bye bos~! tapi nasibla dia setuju last2 minutes...

sempat amik gambar masa dalam taklimat =p

Before ni saya ada sijil dlm architecture... jadi untuk saya sambung degree, saya perlukan diploma terlebih dahulu.. mudah2an lepas ni boleh continue ke degree pulak... (hamboi baik punye angan2... yg ni pun xlepas! huhuhu)

Alhamdulillah, proses pendaftaran hari tu berjalan lancar.. Thanks pada suami dan adik intan.. setia teman saya... lepas2 daftar terus masuk kuliah.. ~ on the spot betul!~ hehehe... Teruja! tula rasa dalam hati saya.. teringat balik zaman2 belajar di kolej dulu... keadaan still sama... dalam kelas tengok kawan2 yg lelaki dok membahan budak2 laki yg lain... pastu riuh satu kelas.. masuk je lecture garang sikit semua diam... huhuhu semuanya sama macam di kolej! dan2 teringat kawan2 kolej dulu...

Main entrance to PPD..

Assigment... yep! minggu pertama kami dah pun diberikan assigment... kalau ikutkan 2 je assigment, tpi bila kita sambil bekerja, nak siapkan 2 assigment tu pun macam nak nangis... apa yang saya perhatikan, pembelajaran di poli ni lebih laju lagi dari kolej dulu... @ pun maybe sebab kitaorg ni PJJ..jadi semuanya nak laju.. Jadi.. hari-hari saya sekarang ni sangatlah sibuk.. Isnin-Jumaat saya bekerja dari pukul 9-7mlm... then kuliah pulak saya berulang alik ke Port Dickson setiap Sabtu dan Ahad... untuk hari Ahad, kuliah last smpai kul 6 petang.. tiap kali balik dari kuliah, sure saya berhenti kat RnR Seremban.. amik udara dan minum2 dulu.. yelah... letih drive sorang2... Smpai rumah dekat pukul 8 malam... then esoknya isnin dah masuk balik keja pukul 9 pagi... mane time rehat??? huhuhu... xde! memang xde! tapi xpe.. buat masa ni saya masih bertahan... sebab ILMU tu yang saya nak... saya nak! tu yg saya impi2kan..
.
tengok ni...sian abg kelaparan nunggu time nak daftar lambat, siap tolong kepitkan fail tu... he3... tq abg support me!

Semoga hati dan semangat saya sentiasa kuat sampai ke penghujung sem nanti... mudah2an... Thanks again pada suami.. pada adik intan.. pada acu yg selalu bagi semangat.. dan yg paling saya berterima kasih pada mak! dan2 bila tau anaknye ni dpt continue study, terus p hadiakan printer! senang nk print assigment katenye... sayang mak! =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...