18 November 2010

Jangan Cepat Melatah!

huh! aku hanya tersenyum sinis apabila mendapat satu berita... org yg mengaku dirinya tak salah dan betul melatah tidak tentu hala...
Macam-macam usaha yang di lakukan orang itu untuk menunjukkan dirinya betul... sentiasa betul... tak tahu sama ada orang diluar sana percaya atau tidak? untuk membuktikan diri sendiri tidak salah... untuk org yg berfikiran matang tak perlu beria-ia membuktikan pada setiap org akan kebaikannya supaya org akan mempercayainya... hahahaha... memang aku ketawa... malahan aku gumbira...

Kemenangan akan berpihak pada mereka yang melihat dari jauh... x perlu nk buruk2kan org lain...dan x perlu nak menunjukkan kelemahan pihak lawan... itu bukannya berperang secara adil namanya... malahan hanya memungut simpati dan kejelekan dimata orang lain....

Aku juga bukan malaikat utk menerima maaf sebegitu mudah... tidak sama sekali! walaupun aku tahu org yg pemaaf itu berlipat ganda pahalanya... tetapi kali ini tidak bagi aku! Aku bukannya budak kecil lagi... ingat ya... aku tidak melawan tidak bererti aku gentar atau takut dengan si labu yg mudah melatah itu... tapi aku tidak mempunyai sifat dan tidak dididik untuk bersikap sedemikian. Itu bezanya aku dengan si labu yg melatah.

Aku masih berfikiran profesional dengan berdiam diri untuk menjaga hati sesetengah pihak... kerana bagi aku hati org2 yg aku sayangi amat bernilai bagi aku... tak perlu aku huraikan lebih byk...kerana mereka2 diluar sana sudah tahu siapa yg menang dan siapa yg kalah...

Ingat...jangan mudah melatah! kerana melatah itu tandanya KALAH! :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...