aku mahu MAK gumbira!

30hb November 2010 :-

Balik sahaja dari kerja aku dan suami bergegas ke Seksyen 9, Bandar Baru Bangi untuk mencari kerusi roda untuk mak. Sebelum ni aku ada meminjam kerusi roda dari ayah mertuaku, tetapi apabila sampai di KL, kerusi roda itu tidak dapat berfungsi dengan sebaiknya. dan nampaknya kali ni aku tekad untuk membelikan mak kerusi roda... supaya mak senang untuk bergerak kemana-mana. Tak perlu meminjam2 lagi... huhuhu.... Niatku hanya satu...biar mak dapat berjalan bersama2x kami semua... diwaktu usianya dah lanjut...xkan nk terperap sahaja dirumah... biar mak menikmati keadaan di luar sana... Kalau tak sebelum ni.. bawa mak pergi kemana2x, mesti mak cuma duduk dikerusi2 shoping mall yang disediakan. Yelah, nak jalan dah x larat dan terpaksa bertongkat.

Aku dan suami berjalan dari satu farmasi ke farmasi yang lain, badanku terasa lemah dan kecewa kerana 2 farmasi yg aku pergi sebelumnya kehabisan kerusi roda. Kakiku berat melangkah untuk pergi farmasi yang ketiga. Untuk farmasi yang ketiga aku suruh suami menunggu di dalam kereta sahaja dan biar aku yg bertanya samaada kerusi roda asa dijual atau tak. Alhamdulillah, akhirnya di farmasi yg ketiga ada kerusi roda. Ada 2 jenis kerusi roda yang dijual dan aku hanya memilih yang standard... RM360... x mengapalah... hadiah untuk mak... Sampai dirumah... mak happy sangat dapat kerusi roda... hehehehe...lepas ni x perlu mak duduk2 kat tepi shopping mall lagi ye.. dah boleh jalan sana jalan sini... mak sempat melawak... ''Mak dapat kereta baru. kereta proton.'' Kami semua ketawa mendengar ayat tersebut keluar dari mulut mak.... ^_^ sayang mak!
6.45petang :-

Aku, suami, mak, intan, solleh dan baim menaiki kereta menuju ke Alamanda. Aku dan suami memilih Alamanda tempat pertama untuk dibawa mak atas sebab kesuntukan masa... xkan petang2 begini nak pergi KL kot? hehehe dah tentu2 jem....no no no... Smpai je kt Alamanda tanye adik2 nk mamam ape...sume duk sepakat nk mam kat KFC.
So pergi ajelah kt KFC Alamanda tu. Sebelah aje dengan Carrefour. Kali ni suami aku mengofferkan diri untuk belanje... sume makan bagai x ingat. Mak pun same. Tengok adik2 makan sekenyang-kenyangnya. ^_^.

8.00malam :-

Bawa mak pusing2 kat Alamanda... beli barang sikit2x....


10.00malam :-

Kami semua bergerak balik. Semua pun penat... sampai kat umah semua pun pengsan sekali...hahahahaha... tanye mak...best x mak jalan2x? mak kate :: best! hehehehe

OK! cukup sampai disini... ada lagi masa yang panjang untuk bawa mak ngan adik2 berjalan di sini dalam tempoh sebulan lagi.... huhuhuhu... nanti aku dan suami fikirkan dan arrangekan mase untuk mak disini... supaya mak dan adik2 lebih bergumbira....wuaahahahaha.... ^_^. Dan pada suamiku...thanks coz jadi suami yang baik, abang yg sporting kepada adik2 ayang.!
Semoga Allah mempermudahkan semua niatku dan suami untuk menggembirakan hati mak. Amin

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jumlah Kalori Dalam Makanan

Aku Bangga Menjadi Anak Malaysia

Langkawi Honeymoon