15 November 2011

2 hari yg mengujakan

14 November 2011
Alhamdulillah... perkataan yg mula2 terpacul dari mulutku...memanjat kesyukuran yg tidak terhingga. Kerja sebagai designer sememangnya sangat2 stress... tambah2 kalau yg jenis nak drawing urgent2... i hate kalau dengar org cakap nk urgent2... tangan aku 2 saja ok.... 2 bulan yg lepas, aku betul2 stress... masa tu porject tengah banyak... semua pun rasa nak lambung kat aku... sampai menangis gak la mengadu kat huby... menangis sampai tertido.... bangun pula pagi..teringat benda yg sama. OMG... design..drawing...

Dan tanpa disangka2...masih ada lagi yg memandang kerjaku... alhamdulillah... 2 hari yg lepas bos panggil masuk ke bilik dia. sangkaku dia mahu berikan drawing lagi... dah memang mcm tu... asal panggil aku je..tau dah drawing menimbun... prinsip aku senang... siap keje baru duk main tenet..hahahahaha... fb xleh tinggal oooo masa2 tengah stress la fb tu penawar hatiku...hehehehe

Masuk je dlm bilik bos.. dia buat pulak gimik.. adoi dlm hati apehal ni... aku buat salah ke? dup dap dup dap...

''Nurul, semua bos2 kat sini ada discus........'' Ayat tu memangla cuak... sengaja di gantungkan macam tu. Aku pula pandang je xde kelip2... seriau.. jantung nk luruh... bos nk buang aku ke? huwaaaaaaaaaaaaa hati aku kacau betul...

''Macam mana i nak cakap dengan u ni ye'' Adoii satu lagi ayat dia buat aku rasa nk je lari keluar dari bilik tu.

''Why u pandang i macam tu?'' bos tanya sambil tersenyum pandang aku... ''er... yelah, i risau... kenapa sebenar ni. takut ma'' Aku punya la cakap tesersekat2... dalam hati aku ... apela yg aku dah buat ni... =(

X lama pastu bos pun menghulurkan sampul surat... then aku pun bukak....

''U punya performance not bad lah.... so semua bos pun discus untuk naik gaji u. Ini cuma untuk performance, untuk kenaikan gaji hujung tahun lain pula. I know, semua orang pun cari u, sebab u buat drawing dan rendering sangat laju''

Huwaaaaaaaa aku rasa cam sebak tiba2...  taw x ape aku buat pas tu? melompat??? tidak2... aku nangis terus kat situ... bos cepat2 hulurkan tisu.... huwaaaaaaa aku nangis tersekat2 kat dalam tu...  sebak gile aku rasa time tu... Dalam banyak2 kenaikan gaji... ni la yg paling byk aku rase... x disangka2... bulan 11 naik gaji... sedih sgt... Terima kasih ya Allah...

gediks nk letak gak kat sini kan...hahaha... memenuhkan ruang blog da...

Dalam offer letter tu, tulis Oct kan start gaji baru.... tapi kan dah lepas bulan oct kan? jadi bos cakap.. gaji balance untuk bulan 10 akan dimasukkan sekali untuk hujung bulan nov ni... alhamdulillah.... =)

Balik je cepat2 bagitahu en suami berita gumbira... macam tu jugak dgn mak... cepat2 call mak... Aku tahu.. tentunya dengan doa mak semua ni... :)

15 November 2011,
Hari anniversay aku dan suami... ^_^ Happy anniversary yg ke 3 abang, saya sangat cintakan kamu~!! jiwang sekejap ye... hihihi Tahun ni kami sambut ala kadar je... sebab nk simpan duit nk g honeymon next month... heee... hari ni dapat lagi bunga...kali ni huby bagi rose pink + white... aku tahu huby x romantik sebenarnya... tapi dia berusaha untuk menjadi suami yg romantik pada isterinya yg byk songeh ni... =) mekasih abang... sentiasa membahagiakan ayg... bertuah dikurniakan suami sepertimu... dia sentiasa memperbaiki dirinya untuk menjadi yg the best in my life... ^_^

Pink + white rose!
Balik dari kerja semalam, huby terus ajak g dinner... kata dia boleh makan ape je... huhuhu... ni la saat2 yg ditunggu2.... kali ni huby suruh pilih sendiri hadiah yg aku nak... aku pun ape lagi... fikir dan fikir.. ape la hadiah yg nak ni...??? adeh... xleh nk fikir dah... melilau 1 jusco cheras selatan cari... tapi xde yg berkenan di hati... lastly huby cakap...jom g tempat lain cari adiah lagi... masa on the wat dalam kereta tu pulak la aku rasa letih la sangat2... balik kerja jalan2 kat jusco... pastu nk g jalan lagi... aku pun last bersuara..
''abg, boleh x kita terus balik rumah je? x larat dah la...letih...'' huby pulak yg terkejut, tanya byk kali dgn aku betul ke? x nak hadiah ke? aku geleng kepala... nk baring2 je.. tengok tv.... hahaha...
''ok2... esok2 kite g cari hadiah ye'' huby pujuk....
''Sayang abang~!!''

Happy anniversary abg........ sgt sygkan kamu! ^_^

1 ulasan:

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...