10 Oktober 2012

3dmax lagi

Siapa yang tahu tentang 3dmax? sila angkat tangan!!! he3.. kalau korang angkat tangan pun bukan i boleh nampak kan? hehehehe saje wat riuh2 sikit... Urm... pada yang dah tahu apa itu 3dmax, comfirm lah sangat senang bagi korang kan. Tapi kalau bagi aku yang 0 tentang 3dmax ni.... sangat2 la susah rasanya... hurm...(mengeluh kuat...Ops Tuhan x suka orang yg suka mengeluh kan...)

button dia yg kat tepi2 tu teramatlah rumit... :( x macam autocad and sketchup yg sgt senang!



Masih banyak yg perlu aku study tentang 3dmax ni... perlahan-lahan belajar walaupun RAM di CPU sangatlah lembab kalahkan siput...hu3... nak kena goda bos ni suruh tambah RAM...baru semangat kan! :p

Kenapa baru sekarang aku ni belajar 3dmax? Ok begini ceritanya... Company tempat aku kerja ni, semakin nk improve dorang punya sistem kerja.. baik dari segi staff, opis, management dan semuanya lah... opis pun dah mmg sedia ada beso... staff pun makin la berlambak. Dari zaman aku dgn Aeson berdua je designer kat sini....sampailah dah skrg ade 6 designer termasuk aku. Cuma, sekarang Aeson dah xde...sedih ok bila teringat dia...tapi pendam je dalam hati... Masa kan berlalu... maybe dengan dia keluar dari opis ni buat Aeson lagi happy... just hope dia happy dan sukses je kat luar sana... Ok, berbalik pada cerita 3dmax tadi... Actually dari tahun lepas lagi dah, little bos aku ni...aka bos design department ni suruh aku study about 3dmax... serius! sumpah! ianya susah! 1st aku try...masyaAllah, terkulat-kulat...lastly aku boring...then peram la x bukak2 dekat setahun... little bos pun x tau nk kata apa dah... hu3... aku kan degil... sory la..aku ni memang jenis cepat bosan... lagi2 bila benda yang memerlukan kesabaran...Oh Tuhan...

Dan....sekarang...tiba2 terasa rugi aku x study awal2 tentang 3dmax ni...dan semenjak 2 menjak ni...aku pun try la bukak balik software 3dmax tu... buatlah walau terkulat2... nasib ada designer sebelah aku ni... jadi apa yg aku x faham, memangla aku tanya terus..walaupun hakikatnya berapa kali dah aku sepak cpu ni.. suh render cepat sikit! huh! bila dah dicuba-cuba...alhamdulillah, pembelajaran aku kali ni dicampur dgn praktis adalah sedikit peningkatan... dari yg mula2 dulu...huru hara ok! :p

Ni lah salah satu hasilnya... maafla ye... x habis belajar lagi... thankQ so much to saiful and azhar... :)

ni satu lagi.... :)

Apa pun nak ucap terima kasih byk2 pada saiful dan azhar yang banyak membantu... :)  tapi x bereti aku x perlukan lagi bantuan dorang... aku masih lagi dlm mood belajar, byk lagi yang aku tak tahu... bagaimanapun aku rasa, ni adalah langkah terbaik untuk aku teruskan... Harap2 hati ku semakin kuat lagi... kemooon huda... kemooonnn... can do it!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...