14 Mac 2010

Hatiku Yang Sakit

Hari ni sukar aku nak luahkan betapa sakitnya hati aku....hmmmm

7.50pgi : sebelum ke tempat kerja aku hantar baim(adik) ke sekolah SMK Bandar Baru Bangi. Arini walaupun cuti sekolah penggal... tapi baim mesti sekolah disebabkan tusyen untuk tingkatan 5, yela dia tahun ni nk periksa SPM... jadi pihak sekolah berusah bertungkus lumus wat kelas tambahan. Yang memeningkan kepala, waktu cuti macam ni van sekolah x ambil budak2x... memang x patut, jadi penjaga ngan ibu bapa kena ambik dan antar sendiri anak jagaan dorg ke sekolah. hurm... aku pesan pada baim, tunggu aku pukul 1 di depan sekolah. jgan pergi kemana2x

1.00tghari : belum pun sempat pukul 1, aku dah kelam kabut nak g ambik baim, takut die tunggu lama.. cuaca terlalu panas. tambahan pulak aku menaiki motor. entah kenapa kereta dah 2 ari x boleh start... cadangnya petang nnti huby nk antar ke bengkel...cek ape yg patut. jauh jugak dri office nk ambik baim then antar dia kerumah.... makan masa dekat 30 mnit. .. tpi bila dfikirkan balik...xpela aku berkorban sikit untuk dia... lgipun untuk dia juga..thun ni nak spm... Smpai di sekolah pukul 1.10minit tghari. Tpi kelibat baim langsung takde. jenuh aku pusing2.. tnaye guard kat situ... tnye student2 yg berbaki kat situ... tnye kat kawasan kedai... sume xtau baim p mane..? aku buntu sendiri... hati usah nak cakap lah memg panas sangat mase tu... hari dah la panas... aku pulak merempit bagai hape aje... :( org tengok je aku pusing2 depan sekolah. nak xnak aku slow round2 kt area taman dekat2 sekolah tu kot ade baim kt situ... xde..smpai pukul 2 aku cari... xde jugak... dah la pukul 2 aku mesti masuk office... hurm :( Entah bile x sedar aku tetibe nangis.... nangis bukan sebab ape... tpi kecewa... kenapa la degil sangat budak ni. :( dia xtau betapa penat aku jaga dia... sekolahkan dia... jaga keperluan dia... aku sedih sgt2x... aku menangis je smpai ke rumah. Smpai kt rumah aku tnye pada adik soleh...tpi soleh ckp xde... baim xde balik... aku nangis depan pintu rumah... kenapa la baim x pernah nak berperangai mcm budak2 yg xde mak ayah yang lain... die kene ingat...kurg2 aku kakak dia masih jaga dia... :( aku x dpt pendam dah.... pastu 3-4 kali aku cuba telefon hp baim... last2 dpt... aku mase tu tuhan je tau ape aku rasa.... x sempat jwb apa... aku terus mengamuk... smbil nangis... aku mrh dia... kat mane? knape x tunggu depan sekolah... akak penat cari merata2x... hari dengan panas... risau... kenapa baim buat mcm ni... :(( memg aku menangis semahu2nya... baim diam...mybe dia rase bersalah... xpernah aku menagis macam tu... hurm...:(( pastu baim mintak maaf... hurm... dia kata dia dirumah kwn... memg aku maafkan... aku ckp lain kali jgn buat lgi... nntila petang nanti balik kerja akak ambik...

2.15ptg... aku bawak motor selaju2nya... terlewat masuk office... :( tpi hatiku xde mood langsung nk bekerja harini...pada blog ni aku luah apa yg aku rasa sekarang...

Pada baim, akak harap sangat baim dpt belajar rajin2x... janganla kecewakan kakak... kite x senang mcm org lain yang ada mak ayah yg jaga... yg ada cuma mak saudara kt kg... kena ingat tu...akak bukanlah bergaji besar sangat... tapi akak ngan abang ajak dah berusaha bagi baim yg terbaik... selebihnya pada baim sendiri.... :(

Aku bersukur punya suami yang memahami.... yang xpernah merungut atas setiap beban yg ditanggung....dia adalah suami yang baik... luv u abang :(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...