27 September 2012

Takutkah.. Tinggikah...

Penakut? yuhuuu kenapa ya kali ni tajuk entry aku penakut? ho3... kena baca sampai habis dulu ye entry ku kali ni... ok, aku ni sebenarnya seorang yang penakut. Kenapa aku cakap macam tu? hu3... ok, hari ni adalah hari ke tiga aku melepak2 2-3 jam di Stesyen Minyak Esso yang x berapa jauh dengan opis aku ni. Aku akan lepak kat sini start pukul 5.30 petang sampai lah ke 10 malam... Haaaaaaaa....tapi tu cuma masa bila suami aku kena keje ot.. haihhh... kenapa aku x balik rumah je? tau kenapa? sebab aku sangat la takut untuk duduk kat rumah tu sorang2. lagi2 pulak rumah tu double storey ok... ada 5 bilik... huaaaa...then otak aku ni ligat je fikir bukan2... macam2la terbayang sana sini.
 Then lastly sini la port aku sementara tunggu huby balik keje pukul 10 malam... still berbaju kerja dan dengan tag kerja di dileher. Sampai orang2 dalam esso ni dah naik kenal dah muka aku nih.  Malu ok... tapi nak buat macam mana.. memang dah perangai aku yang penakut ni tak dapat aku bendung lagi... Hubby memang tak boleh nak kata apa dah la... dia memang tahu aku penakut. Usah kata malam... kalau siang pun macam tu. Dulu masa duduk kat apartment berani la sikit kan...sebab rumah org kiri kanan dan bawah... Tapi sekarang umah dah beso semacam... memangla tak sanggup nak duk umah tu sorg2...walaupun siang! Kalau hari sabtu huby keje kan...jadi setiap pagi sabtu la aku akan bangun dan mandi siap2 macam nak pergi kerja... sebab lepas hantar huby, aku akan duduk di esso ni... aku cuma akan keluar dri esso ni bila huby aku rehat untuk kitorg lunch je... hahahaha tahap teruk dah ni kan? kalau korang la...sanggup x? hu3..... tau dah jawapannye kan.... comfirm x sanggup~! :p Nasibla dekat esso ni ada wifi free... ok lah menghilangkan boring aku...kalau tak, memang mati kutu la... :p

ni bukanlah gambar essok tempat aku melepak tu yg sebenarnya... tpi ni dicuri dri pakcik gugel... :p

Sama la dengan kes masa aku duduk asrama time form 1 dan form 2 dulu-dulu. Aku bertahan duduk asrama dulu time form 1 dan 2 je. habis form 2 memang aku tak sanggup dah. Tau  la kan asrama... banyak sangat kes histeria la... tension ok, aku x boleh nak tidur malam. setiap hari rasa mengantuk je masuk kelas. Seram ok! sebab tu la aku berenti then masuk sekolah kebangsaan biasa. Hi3... sampai tahap macam tu la... apa jenis penakut la kan... parah3... Muka je ganas, tapai cepat cuak ok!

Selain dari penakut tu, ada satu lagi perasaan takut yang sukar aku bendung... apa itu? Aku sangat-sangat takut dengan tempat T I N G G I !!! hahahahahaha ni lagi satu kes... korang percaya tak kalau aku cakap, part aku nk melangkah longkang besar yg kena naik titi kecik tu, aku terpaksa pegang huby erat2? percaya? comfirm tak caye kan? hahahaha...tapi tu la hakikatnya... aku ni penakut sangat lalu titi @ jambatan kecik2 @ apa2 yang berada di tempat tinggi lah. Pernah la try panjat menara yang tak sampai berapa kaki tinggi masa kat teluk batik dulu. akibatnya, sampai je kat atas, kaki aku menggeletar sampai aku tak boleh nak berdiri dengan tegak. Hahaha memang macam parkinson ok! Skru2 lutut semua longgar je rasa bila aku pandang ke bawah... Lastly tau cemane aku turun? nak turun pun dekat setengeah jam baru aku leh melangkah satu persatu anak tangga yg beberapa tapak tu...tu pun dengan cara aku duduk satu persatu anak tangga. dasyat x? hahahahaha.... pelik betul kenapa aku takut dengan tempat tinggi2 ni... hurm...

ha... gayat x? ni bukan gambar kakiku ye... kakiku tak berbulu sampai begini... hahaha pun curi dari pakcik gugel :p
Apa pun, harap2 satu hari nanti aku dapatlah tangani rasa penakut dan rasa takut tinggi ni dalam diri aku. Sampai bila kan....? ok...cukuplah kot entry merepek2 aku kali ni...jadilakan mengisi masa lapang time aku berada di esso ni... hi3... bye~!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...