~~~Indah Kasih Kita~~~

Aku asyik membuat kerja hari ni...sampai tak tersedar jam sudah pukul 12.15 tengahari... itupun tersedar bila ada yg memanggil aku memberitahu suamiku di luar...

''Nurul...Ajak kat luar..." Sima memanggil. Aku bergegas keluar... seperti hari2 sebelumnya... suami membelikan makanan setiap kali waktu lunch.. begitulah rutin sehariannya selama hampir 2 tahun aku berkhidmat di pejabat ni.


''Terima kasih abang...'' Aku menyambut bekalan makanan yg suami belikan sambil tersenyum. Muka hubby sedikit berkerut...penat agaknya memanjat tangga office aku ni...hehehe sian dia... Tapi hubby tetap senyum...

''Sama-sama sayang'' Suami membelai kepalaku... malu rasa orang di office melihat gelagat suami. Rasa ingin nangis pun ada... terharu sangat... walau hanya sekadar membelikan makanan dan menghantar betul2 dihadapan pintu pejabat... tpi aku dah cukup rasa pengorbanan suami untuk tidak menyusahkan aku... tambahan pulak dalam tempoh 2 tahun... xpernah dia merungut... adakalanya ragam aku ni melampau2... pernah satu hari
entah kenapa aku ni teringin nak makan bihun sup.. mengada2 tengari datang... cakap dengan hubby.... tahu2 pukul 12.45 hubby terpacak kat depan office hantarkan bihun sup... pelik pun ada... mana dia cari bihun sup tengahari buta ni? setahu aku kawasan perindustrian bangi ni tengahari2 gini mane ade bihun sup... rupa2nya hubby beli bihun sup tu di Kajang... hurm.... 20 minit dri tempat kerja... tengah2 town sana... masa tu memang aku sedih sgt... rasa macam jahatnya aku sebagai isteri yg selalu menyusahkan suami... :(


Alhamdulillah... selama aku bergelar isteri pada hubby... tak pernah sekali aku merasa susah yg teramat sgt... sekadar susah sedikit tu biasalah lumrah manusia...adat berumahtangga...kejap pasang dan surut... Adakalanya kalau geram macam2 yg aku repekkan... tapi bila tersedar... cepat2 aku minta maaf dengan hubby... walau kadang2 dia tak dengar apa yg aku bebelkan... tpi aku tetap mohon maaf.... Aku bersyukur sangat Tuhan jodohkan aku dengan suami yg amat menyayangi aku... hidup aku penuh kasih syg dari suami tercinta... terasa tiada 2 dia di dalam dunia ini... Ya Allah... kau panjangkan jodoh kami sehingga nafas kami terhenti... Aku amat menyintai dia... teramat......jangan sesekali Kau pisahkan kami.... Tanpa dia siapa aku........ terima kasih Tuhan kerana Kau Maha Adil... Adil dengan membalas kebahagiaan diatas kesengsaraan yg pernah aku lalui sebelum ini... Terima kasih Allah....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jumlah Kalori Dalam Makanan

Langkawi Honeymoon

Make-up KERETA