2 Januari 2011

cuTi2x @ MalaCcA TowN

BEST!!! itu perkataan yg mampu aku katakan... sgt2 best berada di Malacca Town...
Seperti yg dirancangkan minggu lepas... pada 31 december 2010 lepas aku dan huby sepakat nk g sambut new year kat Melaka... aku pun last minute
g booking hotel.. nasib baik still ada lagi bilik... Ha...kalau korg2 yg nk g melaka tu...yg still tercari2 bilik yg harga patut dan yg paling penting bersih... takda 1 habuk pun aku jumpa masa duk dalam bilik dihotel ni... korang leh chek kat hotel 906 Malacca .
tapi kalau nk lagi murah... korang leh booking melalui Agoda. sebab aku pun booking melalui web agoda ni... standard room+breakfast = RM140...ok la tu kan? yg penting bangun pagi2 x pening cri breakfast... hikhikhikhik... nak bilik yg ekonomi sikit dari tu pun leh dpt... bilik yg aku ambik ni rasa kalau 6 org pun boleh masuk...sebb besar... ok dah situ bab bilik... seterusnya... lepas maghrib aku dan huby pun bergerak la menuju ke tempat pertama... huhuhu... mahkota parade la sasaran kami...sebab aku and huby nak cari camera... budget pun nk kena jaga gak... sebab fikir kalau g melaka x bawa camera serupa baik x yah g... xde kenangan yg dpt dikenang..kan kan kan? akhirnya pusing2 punya pusing... dpt satu camera ni...


hikhikhik... nk beli D7000 xde duit ar... ni pun nasib ade diskaun...budget ngan huby pun Rm400 kebawah je... :) best kt sane...mcm2 ade... :) aku sgt happy! lepas tu aku dah huby menuju ke menara taming sari... dpt tengok je... nk naik tapi org terlalu ramai...uwa.... nk tunggu tu mase bile leh naik... :(( aku cam sedih je... huby lak pujuk ajak naik beca... hikhihk...kembali senyum... jom3x...pusing melaka naik beca... ^_^ posing sakan la aku dgn huby pastu...hahahaha... g a famosa.. g dataran pahlawan... balik semula ke hotel dalam 12 lebih... oh..penat! tidur dan xsedarkan diri sampai ke esoknya... hahahaha...betul2 penat tu... :)

Dan keesokan harinya... aku dan huby tawaf lagi la kota melaka itu...
dari pagi sampai ke petang pusing2... hehehe... sampai naik lenguh kakiku... byk tempat sebenarnya di melaka ni...tinggal sempat ngan x sempat je lagi nk g...

sape yg lum sempt nk g...baik g... sgt best dan merupakan satu kenangan yg xmampu dilupakan oleh sesiapa saja yg pergi kesana.... ^_^

lagi.... video


Photobucket

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...