12 September 2013

Berhati-hati dengan Scammer UNIFI


MasyaAllah... ini cerita pagi tadi semasa saya on the way ke site di damansara. Tiba-tiba dapat panggilan dari +1300 88 1222 yang mengatakn dari TM Unifi dan siap beritahu saya yg bil saya tertunggak 3 bulan sebanyak RM3823.40. Seluruh tubuh saya menggeletar terkejut. Then disebabkan saya berada di site, saya beritahunya nanti call semula, sebab saya sibuk sikit. Kebetulan bos ajak p makan kat Giant Damansara sana... saya maakn bakso time tu...tapi bakso pun dah rase tawar semacam je lepas dengan operator TM tu cakap mcm tu...ligat kepala otak memikirkan apa la nasib... sedih sangat... tapi dalam waktu yg sama, saya berfikir, unifi saya memang ada tunggakan, tapi xkanlah sampai RM3K++.... pedih..pedih...pedih... 

Habis makan, saya dan bos pun turun balik semula ke site, sambil sibuk2 di site pun saya masih bersabar... dalam otak, nanti on the spot sampai opis kena call balik TM nih!... lebih kurang pukul 4 petang, baru kerja settle dan saya pun dengan berdebar2 call nombor TM Unifi yg saya ambil di internet. Then saya pun bercakap dengan pegawai TM...dan dia jelaskan amaun jumlah tunggakan saya cuma RM300++ sahaja.... On the spot saya terus cakap dengan dia yang tengahari tadi org TM call saya beritahu tunggkan saya RM3823.40 tu kenapa ye? pegawai tu terus cakap itu scammer.... ada bagi apa2 detail x pada dia??? bernasib baik la saya x sempat nak bagi apa2 detail pun. Alhamdulillah, hikmah saya sibuk di site dan hikmah saya bersabar dahulu untuk sampai di office baru saya call semula... kalau x, berkemungkinan saya pun akan ditipu... :( 

Nombor yang mereka gunakan untuk menipu ada tanda '+' dihadapan... sedangkan nombor yang betul Unifi cuma 1300 88 1222 sahaja... jadi berhati2 dan sebarkan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...