20 November 2009

Dulu dan kini


Dulu... aku pernah merindui dia
Tatakala seluruh jiwa dan raga ku serahkan padanya
tapi itu hanya dulu...

Dulu... aku pernah menyayangi dia
Sayangkan dia lebih dari nyawaku sendiri
tapi itu hanya dulu...

Dulu... aku pernah menyintai dia
Kasih padanya tak dapat ku gambarkan bagai seluas lautan
tapi itu juga hanya dulu...

Dan kini... aku lebih mengerti...
Aku lebih merindui diriku sendiri
Aku lebih menyayangi diri ini
dan aku lebih menyintai diri ini lebih dari segalanya...

Kini...
adakalanya aku sendiri tak ingin untuk terus mengingati kisah itu
Cuma... aku perlukan kekuatan untuk tidak berpaling lagi...
Lantas terus kehadapan...
Menempuh hari2 mendatang dengan penuh ketenangan dan kebahagiaan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...