2 November 2009

Kau Teman

Bukan niat aku untuk bermain dengan perasaanmu..
aku sekadar teman untuk kau luahkan masalah yang terbuku dihatimu..
aku sebagai penghibur menghilangkan sunyi dari hidupmu...
dan aku hanya pendengar untuk setiap rintihanmu....

maafkan aku seandai persahabatan ini membuat kau lebih menderita...
bagaimana untuk aku terangkan keadaan yang sebenar-benarnya...
mustahil untuk kau menerima kenyataan sehebat ini...
Seringkali aku terfikir..apakah yang telah aku lakukan...
sekiranya dari seawal aku menerangkan siapa aku sebenarnya...
terperangkap aku sendiri... simpati padanya terbit berulang kali...
sesalan yang tdak ada kesudahan

Sejak dari itu aku sentiasa mencari ruang yang ada untuk ku rungkaikan segalanya...
namun aku kembali simpati... hatiku tidak sampai sebegitu...
Ya Tuhan, berikan aku kekuatan untuk menjelaskan segala-galanya...

Teman maafkan aku....
maafkan aku... aku mendoakan dirimu menemui cinta yang sejati...
yang pasti bukan dari diriku...
kerana aku telah dimiliki...
dan kita sekadar teman... hanya teman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...