29 Oktober 2009

Baim Kena PulaS TeliNga =)

Hahahahaha... Adik aku si baim tu malam tadi kena pulas telinga.... nasib badan... ape tak nyer...berpuluh2x kali aku ajar dia matematik x dapat2x...panas je aku dibuatnya...sekali 2 leh tahan beb....ni berpuluh2x kali..last2 aku pulas telinga dia... tu la..suruh belajar degil....
hurm bukan saja2x pun aku pulas telinga dia...tapi aku nak dia pandai... next year dia spm... so masih belum terlambat aku nak dia study ulang balik dari form 1 smpai form 5.... al-hamdulillah dia boleh buat cuma lambat sikit pickup tu... aku ni la kena bersabar banyak2x... apa pun aku punya harapan yang tinggi utk tengok dia cemerlang dalam spm nanti...
Aku sebagai kakak..dan guru dia dirumah.... aku nak pastikan result dia utk spm tahun depan adlah terbaik dalam keluarga ku....
Buat masa ni aku rajin carikan dia soalan2x ramalan spm.... semua subjek aku yang ajar.... tiap2 petang aku suruh dia buat latihan... aku nak dia berjaya.... tapi aku x lah push dia sangat..takut gak kalau dia stress... ada masa rehat dan ada masa belajar.... then aku bawak jugak dia berjalan2x... hope dia fham... masa belajar..belajar..masa rehat...rehat betul2x... aku pun penah alami dulu...x suke gak org push2x ni kan... =)
Insyaallah...selagi ada kakak...kakak akan jaga baim...
aku tak nak dia susah nanti... masa depan pelajaran tu sangat penting... dan aku nak dia jejak kan kaki ke universiti satu hari nanti... niat ada tapi usaha xda..xkan menjadi.... tu saja... semoga baim kuatkan semangat tu.... x lama...cuma setahun saja lagi utk berhempas pulas....spm tu menentukan kemana hala tuju dia selepas tu....
Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...