9 Jun 2010

Aku bukan sesiapa pada kamu

Look... semua orang ada kisah silam masing2x... ade yg putih dan ada yg hitam...
kalau pengalaman yg hitam tu akan membuatkan hidup masing2 terus menjadi gelap ianya x adil... yg lepas..biar lepas... simpan jauh2disudut hati....kunci dengan sekukuhnya... kalau boleh jgn benarkan sesiapa pun utk membukanya... dan kita? kita yg baru... teruskan dengan hidup yg blum ade penghujungnya.. yg memerlukan berpuluh2 ribu langkah kehadapan lagi...kalau masih dihimpit dengan kegelapan tu... mcm mana nk teruskan hidup..

Stop....
jangan diingat orang yg bahagia hari ni tiada kisah hitam... jangan sesekali fikir org yang tersenyum hari ni tidak pernah tempuhi berbagai2 halangan di masa lampau... namun fikirkan mengapa manusia itu mampu tersenyum??mengapa manusia itu sering kelihatan bahagia??? kerana manusia itu bangkit dri kegagalan yg lampau... manusia itu nyalakan lampu untuk menerangi kegelapan yg selama ini menutupi penglihatannya...

andai kamu kecewa... mesti bangkit... x guna menangis... kerna aku juga pernah merasainya satu ketika dulu...memikirkan betapa bodohnya aku tatkala itu hanya menangis dan menyalahkan diri sendiri..meratapi.... disaat kecewa yg teramat sgt...tiada teman untuk bercerita...namun aku luahkan segalanya dalam doa kudusku pada-Nya... Allah sentiasa bersama kita... tambahan pada hamba -Nya yang dianiaya...

Benar... itu dugaan-Nya.... tabahkan hati.. keluar dri kepompong kesedihan... ramai lagi disekeliling kamu yg mampu menghulurkan bantuan... namun mata kamu menjadi buta tatkala hati meruntun sedih... jangan dibiarkan... ini dugaan yg harus kamu tempuhi...

Aku bukan sesiapa untuk menasihati kamu... dan aku bukan sesiapa untuk campur urusan kamu... tapi aku rasa terpanggil untuk mengingatkan kamu... kerana kamu kawanku...

June 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perjalanan Yang Panjang

Rasanya baru semalam melangkah ke dunia pelajar setelah hampir 7 tahun meninggalkan zaman kolej tahun 2006 dulu. Di Politeknik banyak membe...